25-03-2014
D'altra banda, el llibre Collective emotions, editat per Christian von Scheve i Mikko Salmela i publicat per Oxford University Press, il·lustra la seva portada amb un cinc de nou amb folre de la Vella de Valls en el moment de l'aleta. Es tracta d'un volum amb una vintena llarga de contribucions incloent-hi especialistes en psicologia, sociologia i filosofia.
Així, Microsoft ha fet servir una foto de la Colla Joves Xiquets de Valls per publicitar el seu servei "cloud" (núvol). L'anunci era visible a la seva web des de fa temps, però ha estat arran de la publicació a pàgina sencera en la contraportada de The New York Times que ha generat interès a les xarxes socials. La companyia busca així fer servir els castells com a metàfora del treball en equip i de la capacitat d'integració. Això sí, el text parla, erròniament, de les festes de la Mercè de Barcelona.
La coincidència en l'ús de dues fotografies castelleres (curiosament, de les dues colles de Valls i fetes a la Tarraco Arena Plaça) en un anunci de Microsoft aparegut a la contraportada del The New York Times i en la portada d'un llibre publicat per Oxford University Press certifica que la imatge dels castells és cada cop una metàfora més recurrent fins i tot a nivell internacional.