x
Este sitio web utiliza cookies de terceros exclusivamente para recoger datos de análisis. Si continúa la navegación o cierra este aviso, usted aceptará su uso.
Información sobre las cookies
Top

Les colles castelleres ja poden presentar candidatures al guardó “El Pilar” 2027

30-10-2026

El reconeixement, que proposen i voten les mateixes colles, distingeix projectes de difusió del fet casteller i de compromís amb els valors castellers, i té una dotació de 1.000 euros

La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC) ha obert aquest diumenge el termini per presentar candidatures a la sisena edició del guardó “El Pilar”, el reconeixement que atorguen les mateixes colles a la colla que hagi destacat en la difusió i la promoció del fet casteller o com a garant dels valors castellers. Les propostes es poden presentar fins al 31 de desembre a través de la intranet de la CCCC.
La singularitat del guardó és que el proposen, el voten i l’atorguen les colles. Qualsevol colla membre de la CCCC pot presentar un projecte propi o proposar el d’una altra colla, una via que ja va donar fruit en la primera convocatòria oberta, quan la candidatura guanyadora, la dels Castellers de la Vila de Gràcia, la van presentar els Castellers de Sarrià. La CCCC revisarà que les propostes s’ajustin a l’objectiu del guardó i, un cop tancat el termini, publicarà les candidatures definitives. Una mateixa colla pot rebre el reconeixement més d’una vegada, però un mateix projecte no pot ser guardonat dues vegades.

Calendari

Lliurament del guardó: 15 d’abril de 2027, durant l’Acte d’Inici de Temporada, a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona
Votacions: del 12 de gener al 28 de febrer de 2027
Presentació de candidatures: de l’1 de novembre al 31 de desembre de 2026

Votació i dotació

Durant el període de votació, cada colla podrà repartir 1, 2 i 3 punts entre tres candidatures, sense que es pugui atorgar punts a si mateixa. La candidatura que sumi més punts obtindrà el guardó.
La colla guardonada rebrà una dotació de 1.000 euros per reforçar el projecte reconegut. “Les colles castelleres generen projectes de gran impacte social i cultural, i volem ajudar a fer possible que continuïn endavant”, afirma el president de la CCCC, Albert Torres.

Un nom amb sentit casteller

La CCCC va presentar el guardó el 2022 amb una primera edició simbòlica, sense candidatures ni votació, que va reconèixer totes les colles per haver mantingut el vincle amb la societat a través d’iniciatives socials i solidàries durant l’aturada de l’activitat castellera per la COVID-19. Des del 2023, el guardó es decideix amb el vot de les colles. El guardó pren el nom del pilar, l’estructura bàsica que fan totes les colles sense excepció. El pilar marca l’inici i el final de les diades, és present en actes de celebració, de commemoració i de record, i simbolitza els fonaments i el punt de partida.

Projectes guardonats anteriorment

2023: Castellers de la Vila de Gràcia, per la Beca Mike Lane, dedicada a la recerca en lesions medul·lars i cervicals.
2024: Nens del Vendrell, pel projecte “Fem pinya”, que facilita beques menjador i altres suports a infants en situació de vulnerabilitat.
2025: Vailets de Gelida, pel projecte “Una nova pinya”, una aposta comunitària i inclusiva.
2026: Xicots de Vilafranca, pel projecte “Fem pinya amb vosaltres. Fem pinya contra el càncer”, una resposta col·lectiva de suport a les persones afectades i als seus entorns.


Les bases de la convocatòria i el formulari de candidatura estan disponibles a la intranet de la CCCC, a www.castellscat.cat, on s’han de fer tots els tràmits.