x
Este sitio web utiliza cookies de terceros exclusivamente para recoger datos de análisis. Si continúa la navegación o cierra este aviso, usted aceptará su uso.
Información sobre las cookies
Top

Acaba la temporada castellera audiovisual amb més d’una vintena de retransmissions

La temporada castellera 2022 ha tancat l’exercici audiovisual aquest novembre amb més d’una vintena de retransmissions castelleres. El gruix d’aquestes, fins a 17, han estat emeses per TDT i la plataforma XALA per una mitjana de 24 a 26 televisions de proximitat, en produccions de la Xarxa de Comunicació Local en coproducció amb TAC 12 i Penedès TV.

L’aposta de La Xarxa pels castells es remunta a 2014 i es va renovar la temporada passada a través d’un acord amb la CCCC pel qual compten amb els drets de totes les colles per a les retransmissions de les diades fins la temporada 2024. Des de la Coordinadora es valora molt positivament comptar amb aquesta relació de complicitat i poder mirar endavant a quatre temporades vista, permetent una relació de confiança reforçada i aposta de futur.

Pels responsables de les produccions de la Xarxa, “la temporada castellera ha recuperat progressivament els nivells d'anys anteriors en un dinàmica ascendent a mida que avançava el calendari de retransmissions”. En aquest sentit, les retransmissions registren una audiència televisiva de 140.000 espectadors de mitjana i les actuacions més vistes, a banda del Concurs de Castells de Tarragona, han estat la de Santa Úrsula a Valls, Sant Fèlix i Tots Sants a Vilafranca del Penedès, el Primer diumenge de Festes de Tarragona i la Diada de les Neus de Vilanova i la Geltrú.

Pel que fa al Concurs de Castells de Tarragona, es va emetre per 31 televisions amb una “cobertura televisiva del total del país” i va registrar una audiència acumulada propera als 300.000 espectadors. Des de La Xarxa també celebren el creixement “molt notable” de la interacció a les xarxes socials del compte associat a les retransmissions, @CastellsEnXarxa, amb més d’1,2 milions de visualitzacions de clips a Twitter i més de 5,7 milions a Tik Tok.

També hi ha hagut retransmissions de diades per part d’altres televisions locals, als que des de la CCCC s’agraeix especialment l’esforç i implicació en la difusió del fet casteller, com són Vallès Visió amb les actuacions de Sant Jordi o la diada dels Castellers de Mollet, Betevé amb les dues diades de la Mercè, TAC12 amb diades com Sant Magí o Firagost, entre d'altres, TV Sabadell-Vallès i Ràdio Sabadell amb la diada de Festa Major local, i Berga TV amb la diada dels Quatre fuets.

Pel que fa a la CCMA s’ha mantingut l’espai dedicat als castells a TV3 en un compromís de la televisió nacional que es remunta al Concurs de Castells de Tarragona de 1990. En aquest cas han estat fins a 6 resums d’algunes de les principals diades i 13 capítols del programa setmanal “Obrint plaça”, conduit per Biel Duran i Aina Mallol i produït per SOM-Abacus Cooperativa.


Fotografia: Olga Segura (La Xarxa)

30-11-2022