x
Aquest lloc web utilitza cookies de tercers exclusivament per recollir dades d'anàlisi. Si continua la navegació o tanca aquest avís, vostè acceptarà el seu ús.
Informació sobre les cookies
Top

Acaba la temporada castellera audiovisual amb més d’una vintena de retransmissions

30-11-2022

La temporada castellera 2022 ha tancat l’exercici audiovisual aquest novembre amb més d’una vintena de retransmissions castelleres. El gruix d’aquestes, fins a 17, han estat emeses per TDT i la plataforma XALA per una mitjana de 24 a 26 televisions de proximitat, en produccions de la Xarxa de Comunicació Local en coproducció amb TAC 12 i Penedès TV.

L’aposta de La Xarxa pels castells es remunta a 2014 i es va renovar la temporada passada a través d’un acord amb la CCCC pel qual compten amb els drets de totes les colles per a les retransmissions de les diades fins la temporada 2024. Des de la Coordinadora es valora molt positivament comptar amb aquesta relació de complicitat i poder mirar endavant a quatre temporades vista, permetent una relació de confiança reforçada i aposta de futur.

Pels responsables de les produccions de la Xarxa, “la temporada castellera ha recuperat progressivament els nivells d'anys anteriors en un dinàmica ascendent a mida que avançava el calendari de retransmissions”. En aquest sentit, les retransmissions registren una audiència televisiva de 140.000 espectadors de mitjana i les actuacions més vistes, a banda del Concurs de Castells de Tarragona, han estat la de Santa Úrsula a Valls, Sant Fèlix i Tots Sants a Vilafranca del Penedès, el Primer diumenge de Festes de Tarragona i la Diada de les Neus de Vilanova i la Geltrú.

Pel que fa al Concurs de Castells de Tarragona, es va emetre per 31 televisions amb una “cobertura televisiva del total del país” i va registrar una audiència acumulada propera als 300.000 espectadors. Des de La Xarxa també celebren el creixement “molt notable” de la interacció a les xarxes socials del compte associat a les retransmissions, @CastellsEnXarxa, amb més d’1,2 milions de visualitzacions de clips a Twitter i més de 5,7 milions a Tik Tok.

També hi ha hagut retransmissions de diades per part d’altres televisions locals, als que des de la CCCC s’agraeix especialment l’esforç i implicació en la difusió del fet casteller, com són Vallès Visió amb les actuacions de Sant Jordi o la diada dels Castellers de Mollet, Betevé amb les dues diades de la Mercè, TAC12 amb diades com Sant Magí o Firagost, entre d'altres, TV Sabadell-Vallès i Ràdio Sabadell amb la diada de Festa Major local, i Berga TV amb la diada dels Quatre fuets.

Pel que fa a la CCMA s’ha mantingut l’espai dedicat als castells a TV3 en un compromís de la televisió nacional que es remunta al Concurs de Castells de Tarragona de 1990. En aquest cas han estat fins a 6 resums d’algunes de les principals diades i 13 capítols del programa setmanal “Obrint plaça”, conduit per Biel Duran i Aina Mallol i produït per SOM-Abacus Cooperativa.


Fotografia: Olga Segura (La Xarxa)