15-12-2014
Josep Maria Cortès, president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, i Mireia Casals i Iolanda Rovira, de l'equip de Cims Disseny Barcelona, han signat el contracte mitjançant el qual el joc de construcció "CIMS. Fet a Barcelona" es converteix en un producte llicenciat de la marca "Castells. Colles Castelleres de Catalunya". Això vol dir que quan un consumidor compra els CIMS té la garantia que al mateix temps està ajudant al món casteller.
CIMS és un joc de construcció que desperta la imaginació, millora la destresa i estimula l'enginy, mitjançant un seguit de figures humanes que es poden combinar per a fer tot tipus de construccions. El joc s'inspira en el món casteller (per això inclou una figura de l'enxaneta, amb casc casteller), però permet també fer construccions pròpies dels falcons o d'inspiració pròpia. Per als més petits, l'encaix de les figures requereix precisió i equilibri i afavoreix el desenvolupament de la motricitat fina: si no està ben equilibrat, el castell pot caure.
El joc es va llençar al mercat tot just aquest mes de setembre. Està disponible en tres colors bàsics (vermell, blau i groc), tot i que també es pot fer en altres colors. En aquest sentit, l'empresa ofereix a les colles la possibilitat d'adquirir CIMS amb el seu color de camisa, a un preu preferent. Convertint-se en producte llicenciat de la marca "Castells", CIMS deixa clara la seva voluntat de col·laborar amb el món casteller i el vessant social d'aquest projecte.
La marca "Castells", propietat de la Coordinadora, es va presentar el passat mes de maig i ha nascut amb el triple objectiu de protegir la imatge dels castells d'usos no adequats per part de tercers; projectar el fenomen casteller, tant a nivell nacional com internacional; i aprofitar oportunitats de generar ingressos que ara no s'estan aprofitant i que podrien ajudar al finançament del món casteller. Això es farà sense entrar en conflicte amb l'esperit amateur i no comercial dels castells.
Més informació sobre el joc: www.cimsbarcelona.com