x
Aquest lloc web utilitza cookies de tercers exclusivament per recollir dades d'anàlisi. Si continua la navegació o tanca aquest avís, vostè acceptarà el seu ús.
Informació sobre les cookies
Top

Un total de 43 colles en la primera jornada de bones pràctiques de gestió

01-06-2013

Unes 120 persones, membres de 43 colles castelleres diferents, han participat aquest dissabte al matí en la primera Jornada de Bones Pràctiques de Gestió en el Món Casteller, organitzada per la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, al Museu de Badalona. Aquesta és primera edició d'una convocatòria que es vol que sigui anual, a l'estil de les jornades de prevenció de lesions, i aquest cop s'ha centrat en un tema d'actualitat com és la captació de recursos. La jornada també ha servit per a presentar oficialment l'estudi sobre la gestió de les colles que l'any passat va dur a terme la URV, finançat pel complex industrial de Repsol a Tarragona, que també ha col·laborat en l'organització de la sessió.

En la inauguració de la jornada, Lluís Puig, director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Cultural de la Generalitat ha felicitat la CCCC i el món casteller per "saber avançar-se als problemes" i combinar "la rivalitat entre colles a plaça amb la cooperació en altres àmbits". En aquest sentit, ha insistit en la necessitat que el món casteller "continuï oferint una imatge potent de bloc de formigó, sense que hi hagi esquerdes ni trencadisses". Respecte el tema de la publicitat en la indumentària castellera, Puig ha dit que la decisió li correspon al món casteller en conjunt, però ha volgut afegir una "reflexió": "El món casteller ha aconseguit el reconeixement de què gaudeix actualment en base a uns valors que l'han portat fins aquí." 

D'altra banda, en la clausura, el president de la CCCC, Alfonso González, ha parlat de la necessitat que les empreses entenguin i respectin el món casteller per tal de poder col·laborar mútuament. També ha apuntat el compromís de la junta actual de la CCCC per facilitar a les colles alternatives per augmentar els seus ingressos, i ha anunciat que l'entitat invertirà recursos per tal de tirar endevant projectes que puguin beneficiar econòmicament les colles, com la creació d'una marca de prestigi, una línia de merxandatge casteller global o un canal de distribució de producte turístic casteller.